Okulumuzda Rehber Öğretmenlerimiz tarafından bayan velilerimize yönelik olarak Aile Okulu kursu açılmış olup velilerimizin katılımıyla devam etmektedir.
'Okul Dışarda Günü' açık havanın her çocuğun her gününün bir parçası olması için yapılan küresel bir kampanyadır. Her yıl iki farklı günde öğretmenler, öğrencilerin oynaması ve öğrenmesi için sınıflarını açık havaya taşırlar. Çünkü açık havada keşfederek, eğlenerek öğrenilen bilgiler ömür boyu kalıcı olur. Açık havada vakit geçirmenin çocuk gelişimi açısından önemini anlatmak ve salgında çocukların doğayla olan bağlantılarını güçlendirmek amacıyla hayata geçirilen Okul Dışarda Günü'nde Efeler Mehmet Akif Ersoy İlkokulu olarak 3 Kasım 2022 Perşembe günü bizde varız.
1-A Sınıfı öğrencilerimiz öğretmenleri Nil Seda Demirbaş rehberliğinde Cumhuriyet Bayramı etkinlik çalışmasında boyama çalışması yaptılar.Ellerine sağlık.
Okulumuzda Cumhuriyetimizin 99.yıl coşkusunu hep birlikte yaşadık.99.Yıl coşkusuna saygı duruşu ve İstiklal Marşımızın okunmasıyla başladık.Okul Müdürümüz Taner Yedinci öğrenci ve velilerimize hitaben yaptığı konuşmada Cumhuriyetin nasıl kazanıldığını,cumhuriyet kazanımlarını anlattı.Öğrencilerimiz cumhuriyetimizi şiir ve yazılarla arkadaşlarına anlattılar.Cumhuriyet konulu şiir yarışmasında il ikincisi olan öğrencimizi ödüllendirdik.Hep birlikte koro şeklinde söylenen marşlarla törenimizi bitirdik.
Cumhuriyet fazilettir,Cumhuriyet özgürlüktür.
Cumhuriyetimizin kurulmasında emeği geçen başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere silah arkadaşlarını,cumhuriyetin neferlerini şehit ve gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz.Ruhları şad olsun.
22 ve 23 Ekim 2022 tarihinde Didim'de yapılan masa tenisi bölge müsabakasında okulumuz sporcularından Beril Nur Çelik, Cemre Ay ve Ebrar Dulkadir bölge ikincisi olmuşlardır.Sporcularımızı tebrik ediyoruz. Sporcularımız Türkiye finallerine katılmaya hak kazanmışlardır.
2-C Sınıfı öğrencilerimiz öğretmenleri Muharem Petek rehberliğinde Beden Eğitimi ve Oyun dersinde Zincirleme Atış oyununu birlikte oynadılar.
Ana Sınıfı Öğretmenimiz U.Elen Dede rehberliğinde okulumuzda açmış olduğumuz ''Akıl Zeka Oyunları'' kursumuz başarı ile devam etmektedir.
2-C Sınıfı öğrencilerimiz Öğretmenimiz Muharem Petek rehberliğnde eş anlamlı kelimeleri öğrenme etkinliği turnuvası düzenledi.
Okulumuz 2021 Yılında eTwinning faaliyetleri kapsamında yaptığı başarılı çalışmalarından dolayı ''AVRUPA KALİTE ETİKETİ'' ile ödüllendirilmiştir.
2021 yılında e twinning projesini yürüten basta İngilizce öğretmenimiz Jbdun Uysal olmak uzere 3-A Sınıfı öğretmenimiz Fatma Yedinci ve ogrencilerini tebrik ediyoruz.
İçişleri Bakanlığımızın öncülüğünde Madde Bağımlılığı ile Mücadele amacıyla başlatılan '' En İyi Narkotik Polisi: Anne '' projesi kapsamında, Aydın İl Emniyet Müdürlüğümüz tarafından okulumuz velilerine(annelerine) Konferans Salonunumuz da seminer verildi. Narko rehber projesiyle ilgili semineri emniyet mensubu görevlimiz Hilal Evren vermiştir.Kendilerine çok teşekkür ediyoruz.
Okulumuzda Efeler İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından velilerimize ''Kadın Sağlığı''eğitimi verildi.
2022-2023 Eğitim Öğretim Yılının ilk zilini Okulumuzda düzenlenen İlköğretim Haftası Kutlama Programında Aydın Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy,Yeğitek Genel Müdürü Sayın Ertuğrul Karalar , İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Seyfullah Okumuş ve öğrencilerimiz birlikte çaldılar.
İlköğretim Haftası kutlama programımız saygı duruşu ve İstiklal Marşımızın okunmasıyla başladı.Okul Müdürümüz Taner Yedinci, okulumuzu tanıtan kısa bir konuşma yaptı.Takiben Aydın İl Milli Eğitim Müdürümüz Seyfullah Okumuş,İlimizdeki eğitim ve öğretim çalışmaları hakkında protokolü bilgilendirme yaptılar.Sayın Valimiz Hüseyin Aksoy da Aydın ilindeki eğitim ve öğretim ile ilgli alınan tedbirleri açıkladılar.Günün anlamına uygun şiir okunmasından sonra 4.Sınıf öğrencilerimizle 1.Sınıf öğrencilerimiz arasında çiçek takdim töreni yapıldı.Halk oyunu gösterimizden sonra yeni eğitim öğretim yılının ilk zilini Aydın Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy,Yeğitek Genel Müdürü Sayın Ertuğrul Karalar , İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Seyfullah Okumuş ve öğrencilerimiz birlikte çaldılar.İcra edilen kutlama programından sonra Aydın Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy,Yeğitek Genel Müdürü Sayın Ertuğrul Karalar ve İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Seyfullah Okumuş ilk derste sınıflarda öğrencilerimizi ziyaret edip onların heyacanlarına ortak oldular.Takiben öğretmenler odamızda öğretmen ve idarecilerimizle bir araya geldiler.Okulumuzdaki eğitim ve öğretim çalışmaları hakkında bilgiler aldılar.
2021-2022 Eğtim Öğretim Yılı 2.Dönemini başarı ile tamamladık.Öğrencilerimiz karnelerini heyacanla beklediler.Karne aldıklarında sevinçleri görülmeye değerdi.Tüm öğrencilerimize iyi tatiller diliyoruz.
4.Sınıf öğrencilerimizi okulumuzdan ortaokula yolcu ettik.Yolları açık olsun.Okul Müdürümüz Taner Yedinci bayrak törenimizden önce öğrencilerimizi başarılarından dolayı kutladı.İstiklal Marşımızı hep birlikte söyledikten sonra hep birlikte tatile çıktık.
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, zorlu salgın döneminde yüz yüze eğitime devam eden tüm öğretmen ve idarecilere bugün itibarıyla 2. başarı belgelerini gönderdiklerini açıkladı
"Tüm öğretmen ve idari personelimize 2. başarı belgesini göndermiş olmaktan mutluluk duyuyoruz"
Korona virüsü salgını döneminde öğretmenlerin fedakarca görev yaptığının altını çizen Bakan Mahmut Özer, "2021-2022 yılı eğitim-öğretim yılı için son haftaya girdik. Bu eğitim öğretim yılını kararlı bir şekilde yüz yüze eğitimle tamamlayabilmiş olmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu sürecin en büyük kahramanları öğretmenlerimiz. Öğretmenlerimiz gerçekten her gün maske ile ders anlattılar, süreçleri takip ettiler ve aşılama oranlarıyla da sadece Türkiye ortalamasının üzerinde değil OECD ortalamasının da çok üzerinde bir ortalamayla güzel bir örnek teşkil ettiler. 1. dönemin sonunda tüm öğretmenlerimize ve idari personelimize bu fedakarlıklarından dolayı başarı belgesi verdiysek, bugün itibariyle de tüm öğretmen ve idari personelimize 2. başarı belgesini göndermiş olmaktan mutluluk duyuyoruz. Tüm öğretmenlerimizi, bu sürece katkı veren tüm idari personelimizi kutluyorum" dedi.
Okulumuz 4.Sınıf öğrenci-öğretmen ve velilerimizle birlikte Karacasu ilçesi APHRODİSİAS antik kentine gezi düzenledik.Öğrencilerimiz açık hava müzesini ve kapalı müzeyi çok dikkatli inceleyerek ve merak içinde gezdiler.Çok güzel bir günü birlikte geçirmekten çok mutlu oldular.
Öğrencilerimiz 19 Mayıs'ı anlatan şiir ve yazıları büyük bir coşku ile okudular.Günün anlam ve önemini belirten anlamlı sözleri arkadaşlarına sundular.
19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu olsun.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün Samsun'a çıkışının 103. yıl dönümünde millî mücadeleye ruh veren başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve aziz yol arkadaşları olmak üzere tüm şehitlerimizi rahmet, gazilerimizi de minnet ve hürmetle yâd ediyor; geleceğimizin teminatı gençlerimizin ve aziz milletimizin 19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramını kutluyoruz....
Okulumuzda Rehberlik servisimiz tarafından (9-11Mayıs) tarihleri arasında tüm dördüncü sınıflarda 'ön ergenlik dönemi özellikleri ve ortaokula geçiş ile ilgili bilgilendirme ' semineri yapılmıştır.
Okul Müdürümüz Taner Yedinci'nin annesi Suzan Yedinci vefat etmiştir.Mehmet Akif Ersoy ailesi olarak başsağlığı diliyoruz.Allah rahmet eylesin,mekanı cennet olsun inşallah.
Okulumuzda açılan resim kursumuzda öğretmnimiz öğrencilerine ebru çalışmasından bir örnek gösterdi.Öğrencilerimiz daha sonra teker teker ebru çalışmasını elleriyle yaptıar.Ebru çalışmasında öğrncilerimiz eğlenceli vakit geçirdiler.
Misafirlerimiz proje sunumu yaptılar.Ana Sınıflarımızda robotik kodlama etkinliklerine katıldılar.1.Sınıflarımızda öğrencilerle bir araya geldiler.Birlikte ebru çalışması yapıp eğlenceli vakit geçirdiler.
ERASMUS MODERN TEACHER PROJEMİZİN ORTAKLARI ROMANIA,SLOVAKIA,ESTONIA,GREECE,and SPAIN dan gelen misafirlerimizi okulumuzda ağırladık.
Toplantı salonumuzda karşılama töreni düzenledik,kendi dillerinde öğrencilerimiz hoşgeldiniz dediler.Sınıflarımızı ziyaret ederek eğitim sistemimiz hakkında bilgi sahibi oldular.Okulumuz öğretmenleriyle tanıştılar.Öğretmenler odamızda ülkelerinin sunumlarını yaptılar.Tralles gezisine katılıp Aydın'ımızın tarihi hakkında bilgi edindiler.Dönüşte okulumuzda ebru çalışmasına katılıp ebru çalışması yaptılar.
3/D sınıfı öğrencileri Avrupa'daki arkadaşlarının Noelini ve yeni yılını kutladılar
Okulumuz rehberlik ve psikolojik danışma servisi tarafından anasınıfı öğrencilerine 25-28 Nisan tarihleri arasinda "hayır diyebilme" konulu etkinlik yapılmıştır.
Okulumuz 1-D sınıfı öğrencisi Nehir UZUN, Aydın Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı konulu resim yarışmasında ilkokul kategorisinde 1. olmuş ve tablet kazanmıştır. Öğrencimizi, ailesini ve öğretmenini tebrik ediyoruz.
Okulumuz rehberlik ve psikolojik danışma servisi tarafından 1. 2. Sınıflara yönelik; kişisel sınırlarını bilme ve koruma, kimden, nereden nasıl yardım alacağını öğretme etkinliği 18-22 Nisan tarihleri arasında yapılmıştır.
Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışının 102. yıl dönümünü ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını okulumuzda öğrencilerimizle birlikte kutladık.
23 Nisan, Türk Milleti´nin kendi geleceğini belirlediği, egemenliğin millet iradesine bırakıldığı ve milletin bağımsızlığını tüm dünyaya haykırdığı, Türk tarihinin önemli dönüm noktalarından birisidir. 23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramımız herkese kutlu olsun.
Başöğretmenimiz Mustafa Kemal ATATÜRK 23 Nisanı Türk çocuklarına bayram olarak armağan etmiştir.
YAŞASIN 23 NİSAN.
23 Nisan törenlerinde gönüllerince eğlendiler.
Günün anlam ve önemini belirten yazı ve şiirler öğrencilerimiz tarafından okundu.Müzikli gösterilerden sonra foklor ekibimiz gösterilerini sundu.23 Nisan temalı resim yarışmasında derece alanlara ödülleri verildi.23 Nisan müzikleri eşliğinde öğrencilerimiz hem söylediler hem de oynadılar.
23 Nisan, Türk Milleti'nin kendi geleceğini belirlediği, egemenliğin millet iradesine bırakıldığı ve milletin bağımsızlığını tüm dünyaya haykırdığı, Türk tarihinin önemli dönüm noktalarından birisidir. 23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramınız Kutlu Olsun.
Ara tatilimizde tüm öğrencilerimize iyi tatiller diliyoruz.
Bol bol dinlenelim,boş zamanlarımızda kitap okumayı unutmayalım.
18 Nisan 2022 Pazartesi günü okulumıuzda görüşmek üzere......
3/B sınıfı olarak matematik dersinde bu hafta geometrik cisimleri öğrendik.
Atık geometrik cisimlerle robot yaparak konuyu pekiştirdik.
Rehberlik çalışmaları doğrultusunda Ağustos böceği ile karınca masalı nı sınıfta drama ile canlandırdık ve resmini yaptık.3/B Sınıfı öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.
Masa tenisinde yarışmalara katılan ve derece alan öğrencilerimize madalyalarını Okul Müdürümüz Taner Yedinci verdi.Öğrencilerimizi bizde tebrik ediyoruz.
Haftanın en temiz sınıflarınıda haftanın son gününde açıkladık,en temiz sınıf bayraklarını takdim ettik.
4-C Sınıfı öğrencileri öğretmenleri Arslan UĞURELLİ rehberliğinde
hayatını anlatan metini okudular.Hayatını ve eserlerini inceleme fırsatı buldular.
Çocukken görme yetisini kaybetmesine rağmen şiirlerinde yansıttığı vatanseverlik, hoşgörü, yaşama sevinci, sevgi, birlik ve beraberlik mesajlarıyla hem kendi dünyasını aydınlatan hem de bugünlere ışık tutan halk ozanı, hafızalara kazınan eserler bıraktı.
Şiirlerinde "Veysel", "Sefil Veysel" ve "Veysel Şatır" gibi mahlaslar kullanan Aşık Veysel, bir şiiri hariç, bütün şiirlerini dörtlüklerle aktardı ve "Sazımdan Sesler" ile "Dostlar Beni Hatırlasın" adlı şiir kitapları bulunan ozanın ölümünden sonra, 1984'te "Bütün Şiirleri" adlı eseri tekrar yayımlandı.
"Uzun ince bir yoldayım", "Dostlar beni hatırlasın", "Güzelliğin on para etmez", "Atatürk'e ağıt", "Beni hor görme", "Beş günlük dünya", "Derdimi dökersem derin dereye", "Kahpe felek", "Kara toprak" gibi eserleri yıllar geçse de unutulmayan, Türkçeyi en yalın ve güçlü şekilde kullanan Aşık Veysel, şiirlerinde her zaman birlik ve beraberlik çağrısı yaptı.
Aşık Veysel'in vatan, tabiat, birlik, beraberlik, çalışma, yardımlaşma konularını işlediği şiirlerinde, vatana bağlılık ve idealistlik dikkati çeken en önemli nokta oldu.
Ozanın eserleri pek çok sanatçı tarafından tekrar yorumlanırken birçok yabancı sanatçının da dikkatini çekti. ABD'li elektrogitar virtüözü Joe Satriani, 2008'de çıkardığı albümde "Aşık Veysel" isimli, kendi bestelediği enstrümantal bir esere yer verdi.
Büyük ozanımızı vefatının 49.yılında rahmetle anıyoruz.Gelecek nesillere Aşık Veysel'i anlatmalı onun gibi değerleri hiç bir zaman unutmamalıyız.
ÖĞRENCİLERİMİZ GÜNÜN ANLAM VE ÖNEMİNİ BELİRTEN KONUŞMALAR YAPTILAR,ŞİİRLER OKUDULAR.ÇANAKKALE SAVAŞLARININ ÖNEMİNİ VE SONUÇLARINI ARKADAŞLARINA AKTARDILAR.
TARİHE ÇANAKKALE GEÇİLMEZ DESTANINI YAZAN KAHRAMANLARIMIZI BAŞTA GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK OLMAK ÜZERE RAHMET VE MİNNETLE ANIYORUZ.
18 Mart Çanakkale Zaferi, bizim için azim ve kararlılıkla fedakârlığın birleştiği olağanüstü bir mücadele demektir. İstiklal mücadelemizin işaret fişeği
Çanakkale Zaferimizin 107. Yıl dönümünü idrak ettiğimiz tarihi günde tüm şehitlerimizi rahmetle anıyoruz
Şunu biliyoruz ki, aradan yıllar geçse bile milletlerin tarihinde unutulmayan, kuşaktan kuşağa aktarılan önemli günler vardır. Dar vakitlere koca bir tarihi sığdıran ilham kaynağımız kişilikler vardır. İşte Çanakkale Zaferi hem böyle bir günü, hem de böyle müstesna kişilikleri içinde barındırır. Şüphesiz milletimiz, Birinci Dünya Savaşında Çanakkale'de yürütülen mücadelenin ne anlama geldiğini çok iyi biliyordu. Bunun için varını, yoğunu ortaya koyarak Çanakkale'yi geçilmez kılmayı başardı.
Tarihimizin çok önemli zaferlerinden birine sahne olan Çanakkale'de dönemin en güçlü ordularıyla üzerimize saldırmışlardı. Peki, sonra? Çanakkale geçilmez oldu. Çanakkale'yi yalnızca rakamlarla; şu kadar subay, şu kadar asker şehit oldu diye anlatmak, meselenin önemini vurgulamakta yetersiz kalır. Çanakkale'de, rütbeleri küçük olduğu hâlde yaptıkları büyük işlerle her biri birer abide olan nice isim var. Bu kahramanlardan kimi gözlerini kırpmadan düşman kurşunlarının üzerine atılıyordu, kimi düşmanın denizdeki zırhlıların üzerine yürümeye kalkıyordu. Özetle insan havsalasının alamayacağı her türlü fedakârlığı yapıyorlardı.
Bilindiği üzere Çanakkale bir seferberlik savaşıydı, ülkede eli silah tutan herkes Çanakkale'ye koşmuştu. Muharebelerin devam ettiği o dönemde ülkemizde pek çok lise mezun vermemiştir. Bunun sebebi gencecik fidanların; son sınıf öğrencilerinin tamamının Çanakkale'ye gitmesi ve genellikle de geri dönememiş olmasıdır. Fakülte öğrencilerinin hepsi savaşa gittiği için üniversiteler öğrencisizlikten adeta kapanma noktasına gelmiştir..
İşte bizi dirilten Çanakkale Zaferi bunlar gibi daha nice kahramanlık hikâyeleri sayesinde kazanılmıştır. Bizler böyle olduğu için 107. yılında yine Çanakkale Zaferini kutluyoruz. Unutmamalıyız ki, Çanakkale'nin mesajını ruhumuza sindirmeden milletimizin zor günlerdeki var oluş mücadelesini doğru bir şekilde ifade edemeyiz.
Hiçbir cephede, hiçbir savaşta görülmemiş unutulmaz insan hikâyelerini kavramak için sanatın, edebiyatın ve tarihin kapsayıcılığı büyük bir şans... Denizin üstünün bile tutuştuğu Çanakkale'yi unutulmaz kılan öyle hikâyeler, öyle fotoğraflar, öyle ismi bilinen, bilinmeyen kahramanlar var ki, bunları görüp de duygulanmamak mümkün değil. Savaşı anlatan, mektupları bir araya getiren ve bugün yolumuzu aydınlatan mühim kitaplar var. "Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı" türkümüz var. Yıllar geçse eskimeyen, her okuduğumuzda içimizi ısıtan şiirler var. Bunlardan biri biliyorsunuz istiklal ve istikbal şairimiz Mehmet Akif Ersoy'a ait. Tüm bunları unutmadan her çağ ve her zamanda Çanakkale'yi yeni nesillere, gençlerimize azalmayan bir heyecanla aktarmak için daha çok çalışmamız gerekiyor.Millet olmanın anlamını kavramak için hepimizin tarihimizi hatırlamaya ihtiyacı var.
Bize düşen, bizi biz kılan değerlerin taşıyıcısı olmak, geçmişten alınan güçle yeniliklerin izini sürmek, kendi birikimlerimizin değerini bilmektir. Birlikte başarmanın ne demek olduğunu gösteren 18 Mart Çanakkale Zaferimizin 107. yıl dönümünde Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü ve tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anarken, Çanakkale'yi destan
Mrt
Millî Eğitim Bakanlığı; okulların elektrik, yakıt ve su ihtiyacından temizlik malzemelerine, onarım, donatım ve kırtasiye ihtiyaçlarından laboratuvar ihtiyaçlarına kadar çok geniş bir alandaki ihtiyaçlar için 2021 yılında 8,7 milyar lira bütçe kullandı.
Millî Eğitim Bakanlığı, okulları güçlendirmek için bütçeden okullara daha fazla kaynak ayırmayı ve özellikle ihtiyaca göre bütçe tahsis işlemlerini 2021 yılında uygulamaya soktu. Bu kapsamda okulların elektrik, yakıt ve su ihtiyacından temizlik malzemelerine, onarım, donatım ve kırtasiye ihtiyaçlarından laboratuvar ihtiyaçlarına kadar çok geniş bir alandaki ihtiyaçlar için 2021 yılında 8,7 milyar lira bütçe kullandı.
Bu kapsamda 2021 yılında okullarda kırtasiye, yayın, baskı ve büro malzemeleri alımı için 720 milyon 458 bin liralık bütçe kullanıldı. Su tüketimi ve temizlik malzemeleri alımı için 845 milyon 464 bin lira kullanıldı. Diğer taraftan yakacak, akaryakıt, elektrik ve haberleşme giderleri için 1 milyar 652 milyon liralık bütçe kullanıldı. Okulların laboratuvar malzemesi ile kimyevi ve temrinlik malzeme alımları, mamul mal alımları, küçük onarım ve donatım alımları için 2021 yılında 5 milyar 625 milyon lira kullanıldı.
Konu ile ilgili bir değerlendirme yapan Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer şunları söyledi: "Bakanlık olarak okullarımızın tüm ihtiyaçlarını karşılamak için azami gayret gösteriyoruz. Okullarımızın elektrik, su ve yakıt gibi temel ihtiyaçlarının tamamını zamanında ödediğimiz gibi okullarımızın diğer ihtiyaçlarını da maksimum seviyede karşılıyoruz. Özellikle 2021 yılından itibaren okullarımızın ihtiyaç durumuna göre eğitim ortamlarını zenginleştirmeye, ihtiyacı fazla olan okula daha fazla bütçe göndermeye özen gösteriyoruz. Bu yaklaşımımızı 2022 yılında da sürdürmeye kararlıyız. Amacımız, bir taraftan okullarımızın herhangi bir dış kaynağa ihtiyaç duymadan ayakları üzerinde durmasını sağlamak diğer taraftan okullar arası imkân farklılıklarını azaltmak için ihtiyaç durumuna göre etkin ve verimli bir şekilde kaynak kullanımını sağlamak. Böylece her bir okulumuzun öğrenci, öğretmen ve yöneticileri için daha sağlıklı bir okul iklimine kavuşmasını destekleyeceğiz ve mevcut okul iklimini sürekli iyileştirmeleri için desteklerimiz giderek artacak."
Akıl ve Zeka oyunlarında okulumuzu temsil eden öğrencilerimizi ve tırmanma yarışmasıda derece alan öğrencimizi ödüllendirdik.Başarılarnın devamını diliyoruz.
3/B sınıfı olarak,Fen Bilimleri dersinde canlı varlıkların ortak özellikleri konusunda öğrencilerimiz sınıfa getirdikleri evcil hayvanlarını ve bitkilerini tanıttılar ,ortak özelliklerini söylediler.
stiklal Marşı, bundan tam yüz bir yıl önce milletimizin var olma mücadelesi verdiği Millî Mücadele'nin zorlu günlerinde yazılmıştır. Ülkesi işgallere uğrayan, halkı yokluk içinde olmasına rağmen büyük fedakârlık yaparak düşman işgallerine karşı koymaya çalışan Türkiye'de, asker ve halk üzerinde moral etkisi yapacak ve Millî Mücadele'nin amacını anlatacak bir marş için çalışmalar Türkiye Büyük Millet Meclisi hükûmetinin kuruluşundan kısa bir süre sonra başlamıştır. Bu kapsamda Millî Eğitim Bakanlığı tarafından bir şiir yarışması düzenlenmiş ve toplam 724 eser için başvuruda bulunulmuştur. Eserler incelenirken, daha önce yazdığı şiirlerle millî duyguları dile getiren bir şair olarak bilinen Mehmet Âkif Bey'in yarışmaya katılmadığı görülmüştür. Araştırıldığında, nedeninin kazanan şiire verilecek ödül olduğu anlaşılmıştır. Mehmet Âkif ödül almak istememiştir. Daha önce yazdığı şiirleri dikkate alarak millî duyguları en iyi şekilde yansıtacak ve millî heyecan yaratacak şiirin Mehmet Âkif tarafından yazılacağına inanan Millî Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi (Tanrıöver) Bey'in endişelerini gidermesi üzerine marşı yazma görevini üzerine alan Mehmet Âkif, şiirini kısa sürede tamamlayarak Bakanlığa teslim etmiştir.
Türkiye Büyük Millet Meclisinin 12 Mart 1921 tarihli oturumunda yapılan oylama ile seçilen yedi şiir içinden İstiklal Marşı, millî marş olarak seçilmiş ve Hamdullah Suphi Bey tarafından okunarak ayakta dinlenmiştir.
Millî marşlar, yazıldığı günlerdeki millî duyguları yansıtırlar. Millî Mücadele'nin en zor günlerinde kabul edilen İstiklal Marşı da o günlerin karakterini ve ruhunu yansıtacak şekilde yazıldığından Türk halkı ve ordusu üzerinde beklenen etkiyi yaratmış, onlara moral ve güç vermiştir. Nihayetinde Millî Mücadele zaferle sonuçlanıp yeni Türk devleti kurulduktan sonra 1930 yılında Zeki Üngör tarafından bugünkü hâliyle bestelenen İstiklal Marşı, Türk bayrağı ile birlikte Türkiye Cumhuriyeti'nin simgelerinden biri olmuştur.
Türk milletinin istiklal ve bağımsızlığının destanı olan Millî Mücadele'nin ruhunu ve kararlılığını yansıtan bu ölümsüz eseri bizlere kazandırdığı için millî şairimiz Mehmet Âkif Ersoy'u ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere Millî Mücadelemizin bütün kahramanlarını rahmet, minnet ve saygıyla anıyoruz.
"Millî Eğitim Bakanlığı, özel eğitim ihtiyacı olan bireyleri gereksinimlerine uygun eğitim ortamlarında, uygun yöntemler ve araç gereçler kullanılarak desteklenmek için iki yeni projeyi daha hayata geçirdi." Haberin detayları için tıklayınız
Özel Sokağın Çocukları adlı çalışmamızın tüm içeriklerine; kitap, şarkı ve animasyonlarına 'orgm.meb.gov.tr/ozelsokagincocuklari' adresinden ve 'youtube-Özel Sokağın Çocukları' kanalından ulaşılabiliyor.
"Her ay, 2. sınıftan 12. sınıfa tüm öğrencilerin ihtiyaçları dikkate alınarak hazırlanan yardımcı kaynak paketinin altıncısı, bugün paylaşıldı. Mart ayı yardımcı kaynak destek paketinde 8 bin soru yer alıyor." Haberin detayları için tıklayınız
1-7 Mart Deprem Haftası etkinlikleri kapsamında, bu seneye mahsus ülkemizde uygulama birliğini oluşturmak ve depreme hazırlık bilincini pekiştirmek amacıyla 04.03.2022 Cuma günü saat 11:30'da tüm Türkiye'deki okullar ile birlikte eş zamanlı olarak ilimiz genelindeki tüm okullarımızda deprem anı uygulaması ve tahliye tatbikatı yapıldı.
Okulumuzda da aynı saatte bu tatbikatı başarı ile tamamladık.Hızlı ve düzenli olarak binayı terkeden öğrencilerimiz toplanma alanında bir araya geldiler.
3/B sınıfı Yeşilay Haftasını sınıfta şiirler okuyup ,şarkılar söyleyerek kutladılar.
Yeşilay Kurumunun önemini kavradılar,bayrağını tanıdılar.
Günün anlam ve önemini belirten yazı,şiir ve özlü sözler öğrencilerimiz tarafından okundu.Şarkılarla programı sona erdirdik.
3/B sınıfı zamanı ölçme konusunda;
zamanı saat ve dakika cinsinden ifade etmeyi öğrendiler.
Pekiştirmek için sınıfta saat yaptılar.
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu 2-D Sınıfı öğrencimiz Beril Nur ÇELİK İstiklal Marşımızı şiir olarak okuma yarışmasında bize büyük gurur yaşattı.İnşallah yarın ki final yarişmasında da Efeler ilçe birinciliği için yarışacak.Öğrencimize ve ekibimize başarılar diliyoruz.
Kaynak : Anadolu Ajansı Eklenme :14 Şubat 2022 14:31 Yazdır [X] Videoyu Kapat
Bakan Özer, Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanması ve kanuna dayanarak hazırlanan "Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yönetmeliği" taslağına ilişkin AA muhabirine açıklama yaptı.
Kanunun 1960'lı yıllardan 7. Milli Eğitim Şurası'ndan itibaren, öğretmenlerin ve eğitim camiasının 60 yıllık, en büyük özlemi olduğunu ifade eden Özer, "Dün gece itibarıyla Öğretmenlik Meslek Kanunun Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi ve böylece 60 yıllık özlem de sona ermiş oldu." dedi.
Kanunun çıkmasıyla artık Türkiye'nin, eğitimde son 20 yılda gelmiş olduğu noktayı öğretmenlere has bir kanunla da taçlandırmış olduğunu ifade eden Özer, "Bu gelişme, Türkiye'de eğitim tarihinde önemli bir kırılma noktasıdır, çok önemli bir tarihi adımdır. Böylece Türkiye, öğretmenlerine yönelik özel kanunu olan OECD ülkeleri arasına da girmiş oldu. Bu, hükümetimizin öğretmenlere vermiş olduğu değerin çok önemli bir göstergesidir ve bu kanunun diğer meslek gruplarına göre önce çıkmış olması da hakikaten üzerinde durulmayı hak eden çok önemli bir adımdır. Ben kanunun tüm öğretmenlere ve eğitim camiasına hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Sadece bu süreçteki desteklerinden dolayı değil eğitimle ilgili her türlü desteklerinden dolayı Sayın Cumhurbaşkanı'mıza hem şahsım, hem Milli Eğitim Bakanlığı hem de öğretmenlerimiz adına en içten şükranlarımı sunuyorum." değerlendirmesinde bulundu.
Bakan Özer, TBMM Başkanı Mustafa Şentop'a ve sürece destek veren tüm milletvekillerine, kanuna yapıcı eleştiri getiren tüm paydaşlara da şükranlarını sundu.
- Yönetmelik taslağı öğretmenlerin ve eğitim camiasının görüşünü almak üzere askıya çıktı
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Kanun'un Resmi Gazete'de yayımlanmasıyla birlikte yönetmelik sürecine ilişkin yaptığı değerlendirmede ise, şu bilgileri paylaştı:
"Milli Eğitim Bakanlığının resmi internet sitesi 'meb.gov.tr' adresinden hazırlamış olduğumuz yönetmelik taslağını tüm kamuoyu ile paylaştık. Yönetmelik, ağırlıklı olarak adaylık kaldırma sınavı yerine aday öğretmenlerin gelişim destekli süreçleri, uzman öğretmenlikle ilgili düzenlenecek eğitimlerin kapsamı ve başöğretmenlikle ilgili süreçlerin nasıl olacağı gibi kanunda detaya ihtiyacı olan süreçleri tanımlayan çerçeve bir yönetmelik olacak ve ogretmenlikmeslekkanunu@meb.gov.tr adresinden de tüm paydaşlarımızın bu yönetmeliğin mevcut durumuna ilişkin görüş bildirebilmeleri için askıya çıkardık.
Buradan benim istirhamım, tüm öğretmenlerimizin, tüm yöneticilerimizin, tüm eğitim paydaşlarının görüşlerini samimi bir şekilde bu adres üzerinden göndermeleri. Yönetmelik taslağına görüş süresini 1 ay tutacağız ve 15 Mart'a kadar paydaşlarımız bu yönetmelikle ilgili görüşlerini Milli Eğitim Bakanlığı ile paylaşabilecekler. Bu süreç içerisinde diğer eğitim paydaşları ile ilgili görüş alma süreçleri de aktif olarak devam edecek. 15 Mart'a kadar gelen tüm görüşleri değerlendirerek yönetmeliğe son şeklini vereceğiz ve Resmi Gazete'de yayımlanmak üzere Cumhurbaşkanlığımıza göndermiş olacağız. İnşallah bu yönetmeliği de hızlı bir şekilde yayımlayıp bu süreçleri başlatacağız."
- Mevcut uzman öğretmenlerin hakları bugünden itibaren verilmeye başlanıyor
Bakan Özer, Kanun'un geçici maddesinde, "Bu Kanun'un yürürlüğe girdiği tarihte uzman öğretmen veya başöğretmen unvanına sahip olanlar, bu Kanun'un sağladığı haklardan yararlanır." hükmünün yer almasına ilişkin soru üzerine, "Şu anda bizim eğitim sistemimizde 75 bin 669 uzman öğretmen, 88 başöğretmen var. Kanun'da da ifade edildiği üzere bu uzman öğretmenlerimiz ile başöğretmenlerimiz, Kanun'un vermiş olduğu tüm hakları bugünden itibaren almaya başlayacaklar." yanıtını verdi.
- Uzman ve başöğretmenlik eğitimlerinin tamamı ücretsiz olacak, özel okul öğretmenleri de başvurabilecek
Bakan Özer, yönetmelik taslağında meslekte 10 yılını dolduran öğretmenlere 180 saatlik, uzmanlıkta 10 yılını dolduranlara da 240 saatlik bir kurs verilmesi ve böylece uzman öğretmenlik ve başöğretmenliğe geçiş sürecine ilişkin yaptığı değerlendirmede ise şunları kaydetti:
"Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik süreçlerine bizim resmi okullardaki öğretmenlerimiz değil, diğer özel öğretim kurumlarındaki tüm öğretmenlerimiz de katılabilir, gerekli eğitimlerden sonra sertifika alabilirler. Bu eğitimleri, öğretmenlerimizi desteklemek üzere düzenliyoruz, bu sebeple bu eğitimlerin tamamı ücretsiz olacak. Sınavlar da uzman öğretmenlikteki minimum 180 saat, başöğretmenlikteki minimum 240 saatlik eğitimin içeriğinden olacak. Dolayısıyla sınavla ilgili kaygılanacak bir durum da söz konusu değil. Zaten yüksek lisansını yapmış ve 10 yılını doldurmuş öğretmenlerimiz, uzman öğretmenlikle ilgili yapılacak olan sınavdan muaf olacaklar, diğer taraftan doktorasını yapmış olan öğretmenlerimiz de uzman öğretmenler için yapılacak sınavdan muaf olmuş olacaklar.
Yönetmelik hazırlanma süreci tamamlandıktan sonra, 15 Mart'a kadar tam öğretmen ve paydaşlarımızdan görüş alıp son şeklini verdikten sonra yayımlanmak üzere Cumhurbaşkanlığımıza göndereceğiz. Yönetmelik yayımlandıktan sonra uzman ve başöğretmenlik için eğitim tarihlerini hemen kamuoyu ile paylaşacağız ve süreci başlatacağız."
Yönetmelik taslağına ulaşmak için Tıklayınız.
4-C Sınıfı öğrencileri öğretmenleri Arslan UĞURELLİ rehberliğinde ''zaman içinde teknoloji''zaman tüneli etkinliği düzenlediler.Öğretmenimiz Arslan Uğurelli ,etkinlik öncesinde öğrencilerimize iletişimde,haberleşmede,fotoğraf çekiminde,ev süpürmede,televizyon izlenmesinde,görüntü elde etme ve paylaşmada,müzik dinlemede vb tüm teknolojik aletlerdeki zaman içinde kullandığımız eski ve yeniyi harmanlayarak kısa kısa bilgilendirmeler yaptı.Öğretmenimiizin ve öğrencilerimizin getirdikleri eski ve yeni teknolojik aletler tanıtıldı,sergilendi,çalıştırıldı,uygulamaları yapıldı.Öğrencilerimizde kendi getirdikleri eski teknolojik aletleri tanıttılar.Eskiden gırgırla süpürülen halıyı artık robot süpürgenin süpürdüğünü uygulamalı olarak gördüler.Çevirmeli telefonla tek tek numarayı döndürdüğümüz eski telefondan cep telefonuna,ondanda akıllı saatten telefon etmeyi uygulamalı gördüler.Akıllı tahtamıza harici kamera bağlayarak okul müdürümüzle ve diğer öğretmenlerimizle canlı videolu görüşmeyi birlikte yapma ve konuşma imkanı buldular.Teknolojinin sınırı olmadığını,her geçen gün yeni yeni teknoloji ve buluşların etrafımızı sardığını uygulamalı görüp anladılar.Eski ve yeniyi harmanlayarak teknolojik gelişmeler ünitemizi bu uygulama ve etkinlikler sayesinde daha iyi anladılar.4-A,4-B ve 4-D Sınıflarınıda misafir ederek onlarada zaman tüneli etkinliğimizi tanıttık ve ünitemiz konusuna destek sağladık.
3-C Sınıfı meslekleri tanımaya devam ediyor. Bugünku konuk velimiz Diş Hekimi Merve Hanım. Diş bakımı ve tedavi yöntemleri hakkında öğrencilerimize bilgiler verdi. Teşekkür ederiz.
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu ailesi olarak bizlerde Diş Hekimimize çok teşekkür ediyoruz.
1-C Sınıfı öğrencilerimiz öğretmenleri Muharem Petek rehberliğinde Çevre Kirliliğin Doğadaki Canlılar Üzerindeki Etkisi konulu bir etkinlik düzenlediler.
Haftanın son günü bayrak törenimizden önce İstiklal Marşımızın şiir olarak okunması yarışmasında okulumuzdaki seçmelere katılıp derece alan Ana Sınıfı öğrencilerimize ödüllerini Okul Müdürümüz Taner Yedinci verdi.Ayrıca haftanın ve ayın en temiz sınıflarına temiz bayrak flaması verildi.İstiklal Marşımızın coşkulu bir şekilde söylenmesinden sonra öğrencilerimiz hafta sonu tatiline girdi.
Okulumuzda 2.Dönemin ilk öğretmenler kurulu toplantısını yaptık.Gündem maddelerini tek tek açarak 2.dönemde yapılacakları,yapılması gerekenleri kararlaştırdık.1. dönemin genel bir değerlendirmesini yaptık.Erasmus projelerinde görevli arkadaşlar yurtdışındaki izlenimlerini toplantıda anlatma imkanı buldular.
Efeler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün ''Okulda Bir Kitabımn Olsun''Kütüphanelerimizi Zenginleştirme etkinliğine tüm öğrenci-veli ve öğretmenlerimizin katılımını bekliyoruz.
Bakanlığımızın talimatları gereği 15 Temmuz kalkışmasını öğrencilerimize daha iyi anlatabilmek için 15 Temmuz Çocuk Gazetesi Özel sayısı hazırlanmıştır.15 Temmuz Çocuk Gazetesi Özel Sayısı güncellenerek gazete olarak basımı yapılmıştır.World ve pdf olarak aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
2021-2022 Eğitim ve Öğretim dönemi 15 günlük aradan sonra 7 Şubat 2022 Pazartesi günü tekrar başlıyor.Okulumuz olarak öğrencilerimizin sağlığını önemsiyoruz.Bu 15 günlük arada tüm sınıflarımız,lavabolar ve koridorlar temizlendi,elden geçirildi.Öğrencilerimizi Pazartesi günü okulumuza bekliyoruz.
7 Şubat 2022 tarihinde başlayacak ikinci dönemimizde de maske-measfe ve hijen kurallarına uymayı unutmayalım.Sizlerin sağlığı her şeyden önce gelir.İnşallah 2.dönemimizde de sağlıklı bir şekilde eğitime devam edeceğiz.
Okulumuzda 2021-2022 Eğitim ve Öğretim dönemi 1.Dönemi 21 Ocak 2022 Cuma günü sona erdi ve öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz 15 günlük tatile girdiler.Pandemi döneminde okula devam ederek tatili hak eden öğrencilerimize iyi tatiller diliyoruz.
Tatil boyuncada maske,mesafe ve hijen kurallarına uyalım.İnşallah sağlıklı bir şekilde 7 Şubat 2022 Pazartesi günü okulumuzda görüşmek üzere.......
4-C Sınıfı öğrencilerimiz Kodlama çalışmaları kapsamında etkinlik çalışması yaptı.Ortaya güzel bir çalışma çıktı.
Bu sene başında okulumuzdan tayini çıkan sınıf öğretmenimiz Sevim Oluğ'u yeni görev yeri olan Aliya İzzetbegoviç İlkokulunda Okul Müdürümüz Taner Yedinci,Okul Müdür Yardımcımız Semra Gezir,Sınıf Öğretmenimiz Emine Karaselvi,Rehber öğretmenimiz Filiz Düvenci,Sınıf Öğretmenimiz Arslan Uğurelli ile birlikte ziyaret ettik.Yeni görev yerinde başarılar diledik.Bizleri karşılayan ve ağırlayan Sevim Oluğ öğretmenimize ve Aliya İzzetbegoviç İlkokulu Okul Müdürü Aydın Sarıbaş'a çok teşekkür ediyoruz.
Ock
Öğretmenlik Meslek Kanunu Teklifi, Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonunda kabul edildi. Teklife göre öğretmenlik mesleği, aday öğretmenlik döneminden sonra "öğretmen", "uzman öğretmen" ve başöğretmen" olmak üzere üç kariyer basamağına ayrılacak. Uzman öğretmen veya başöğretmen unvanı alanlara her unvan için ayrı ayrı olmak üzere bir derece verilecek. Uzman öğretmenlere ödenen eğitim öğretim tazminatı yüzde 20'den yüzde 60'a, başöğretmenlere ödenen eğitim öğretim tazminatı ise yüzde 40'tan yüzde 120'ye yükseltilecek.
eklifle eğitim öğretim hizmetlerini yürütmekle görevli öğretmenlerin atamaları ve mesleki gelişimleriyle kariyer basamaklarında ilerlemelerinin düzenlenmesi amaçlanıyor. Öğretmenliğin "eğitim öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas mesleği" olarak tanımlandığı teklife göre öğretmenler, bu görevlerini Türk millî eğitiminin amaç ve temel ilkeleri ile öğretmenlik mesleği etik ilkelerine uygun olarak ifa etmekle yükümlü olacak. Öğretmenlerin çalışma şartları, eğitimde kalitenin yükseltilmesi için belirlenen amaçları gerçekleştirmek üzere düzenlenecek. Öğretmenlik mesleğine hazırlık, genel kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon/öğretmenlik meslek bilgisiyle sağlanacak. Öğretmenlik mesleği, aday öğretmenlik döneminden sonra "öğretmen", "uzman öğretmen" ve başöğretmen" olmak üzere üç kariyer basamağına ayrılacak. Öğretmen adaylarında genel kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon/öğretmenlik meslek bilgisi bakımından aranacak nitelikler Millî Eğitim Bakanlığınca tespit edilecek. Öğretmenler, öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarından ve bunlara denkliği kabul edilen yurt dışı yükseköğretim kurumlarından mezun olanlar arasından seçilecek. Aday öğretmenler, özel mevzuatında yer alan hükümler saklı kalmak üzere aday öğretmenliğe atanabilmek için Devlet Memurları Kanunu'nun ilgili maddesinde sayılan şartlara ek olarak yönetmelikle belirlenen yükseköğretim kurumlarından mezun olacak. Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanunu'na göre güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması yapılmış olma ve Millî Eğitim Bakanlığınca ve/veya Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılacak sınavlarda başarılı olma şartları aranacak. Adaylık süresi bir yıldan az, iki yıldan çok olamayacak. Bu süre içinde zorunluluklar dışında aday öğretmenlerin görev yeri değiştirilemeyecek. Aday öğretmenler, eğitim ve uygulamadan oluşan Aday Öğretmen Yetiştirme Programı'na tabi tutulacak. Aday öğretmenlerden adaylık süreci sonunda Adaylık Değerlendirme Komisyonu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda başarılı olanlar öğretmenliğe atanacak. Aday öğretmenlerden atanma niteliklerinden herhangi birini taşımadığı sonradan anlaşılanların, adaylık süresi içinde atanma şartlarından herhangi birini kaybedenlerin, adaylık sürecinde aylıktan kesme veya kademe ilerlemesinin durdurulması cezası alanların, aday öğretmenler için öngörülen Aday Öğretmen Yetiştirme Programı'na mazeretsiz olarak katılmayanlarla bu program sonunda Adaylık Değerlendirme Komisyonunca yapılan değerlendirmede başarısız olanların görevine son verilecek ve bunlar 3 yıl süreyle öğretmenlik mesleğine alınmayacak. Görevlerine son verilmesi gerekenlerden aday öğretmenliğe başlamadan önce Devlet Memurları Kanunu'na göre memurlukta adaylığı kaldırılarak asıl memurluğa atanmış olanlar, kazanılmış hak aylık derecelerine uygun memur unvanlı kadroya atanacak. Aday öğretmenlerin adaylık sürecinde yetiştirilmelerine esas Aday Öğretmen Yetiştirme Programı ve Adaylık Değerlendirme Komisyonu'nun oluşumu ve aday öğretmenlik sürecine ilişkin diğer usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenecek. Öğretmenlik kariyer basamakları Teklifle öğretmenlik kariyer basamakları belirleniyor. Buna göre aday öğretmenlik dâhil öğretmenlikte en az 10 yıl hizmeti bulunanlardan mesleki gelişime yönelik 180 saatten az olmamak üzere düzenlenen Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı'nı ve mesleki gelişim alanlarında uzman öğretmenlik için öngörülen asgari çalışmaları tamamlamış, kademe ilerlemesinin durdurulması cezası bulunmayan öğretmenler, uzman öğretmen unvanı için yapılan yazılı sınava başvuruda bulunabilecek. Uzman öğretmen unvanı için yapılan yazılı sınavda 70 ve üzeri puan alanlar başarılı sayılacak. Yazılı sınavda başarılı olanlara uzman öğretmen sertifikası verilecek. Uzman öğretmenlikte en az 10 yıl hizmeti bulunan ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezası olmayan uzman öğretmenlerden mesleki gelişime yönelik 240 saatten az olmamak üzere düzenlenen Başöğretmenlik Eğitim Programı'nı tamamlamış olan ve mesleki gelişim alanlarında başöğretmenlik için öngörülen çalışmaları tamamlayanlar başöğretmen unvanı için yapılan yazılı sınava başvuruda bulunabilecek. Yazılı sınavda 70 ve üzeri puan alanlar başarılı sayılacak. Yazılı sınavda başarılı olanlara başöğretmen sertifikası verilecek. Yüksek lisans eğitimini tamamlayanlar, uzman öğretmen unvanı için öngörülen doktora eğitimini tamamlayanlar ise başöğretmen unvanı için öngörülen yazılı sınavdan muaf tutulacak. Eğitim kurumu yöneticiliği ve sözleşmeli öğretmenlikte geçen süreler öğretmenlik süresinin hesabında dikkate alınacak. Öğretmen unvanından bu göreve atanmanın atamaya yetkili amir tarafından onaylandığı tarihten, uzman öğretmen veya başöğretmen unvanından ise uzman öğretmen/başöğretmen sertifikasının düzenlendiği tarihten itibaren yararlanılacak. Uzman öğretmen veya başöğretmen unvanını kazandıktan sonra alan değiştiren ya da ilgili düzenlemelerle alanı kaldırılan veya alanının adı değiştirilen öğretmenler, kazandıkları unvanları kullanmaya devam edecek. Uzman öğretmen veya başöğretmen unvanı alanlara her unvan için ayrı ayrı olmak üzere bir derece verilecek. Kademe ilerlemesinin durdurulması cezası almış olanlar, cezaları özlük dosyasından silindikten sonra uzman öğretmen veya başöğretmen unvanı için başvuruda bulunabilecek. Öğretmenlik mesleği kariyer basamaklarında ilerlemeye ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenecek. Ek gösterge ve tazminatlar Teklifte hüküm bulunmayan hâllerde, İlköğretim ve Eğitim Kanunu, Devlet Memurları Kanunu, Millî Eğitim Temel Kanunu ile diğer yasaların bu düzenlemeyle çelişmeyen hükümleri uygulanacak. Devlet Memurları Kanunu'nda yapılan değişiklikle uzman öğretmen ve başöğretmen unvanına haiz olanların, eğitim ve öğretim tazminatında iyileştirmeye gidiliyor. Uzman öğretmenlere ödenen eğitim öğretim tazminatı yüzde 20'den yüzde 60'a, başöğretmenlere ödenen eğitim öğretim tazminatı ise yüzde 40'tan yüzde 120'ye yükseltiliyor. Birinci dereceli kadroda görev yapan öğretmenlerin ek göstergeleri 3600'e çıkarılıyor. Diğer derecelerde bulunan öğretmenler bakımından da bu artışa göre düzenleme yapılması öngörülüyor. Ek gösterge, ikinci derecede bulunan öğretmenler için 3000, üçüncü derecede bulunanlar için 2200 olarak belirlenirken dördüncü derece için 1600, beşinci derece için 1300, altıncı derece için 1150, yedinci derece için 950, sekizinci derece için 850 olacak. Bu madde, 15 Ocak 2023'te yürürlüğe girecek. Özel Barınma Hizmeti Veren Kurumlar ve Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'nin ilgili maddesinde yapılan değişiklikle sözleşmeli öğretmenlerin can güvenliğine ve sağlık mazeretine bağlı olarak yer değiştirmelerine imkân sağlanması öngörülüyor. Öğretmenlik ve öğretmenlerin nitelikleri ve seçimiyle ilgili hususlar bu teklifle düzenlendiği için Millî Eğitim Temel Kanunu'nun ilgili maddeleri yürürlükten kaldırılıyor. Yayımlandığı tarihte uzman öğretmen ve başöğretmen unvanına haiz olanlar bu düzenlemeden yararlanacak. Komisyon çalışmalarının tamamlanmasının ardından Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Sadri Şensoy, Bakanlığı adına Öğretmenlik Meslek Kanunu Teklifi konusundaki çok değerli fikirlerden ve katkılardan dolayı katılımcılara teşekkür etti. Komisyona bazı bilgilendirmelerde bulunan Şensoy, "Yaklaşık 850 bin sınıfımız var bizim, şubemiz var. Bunun yüzde 53'ü 25 ve altındaki öğrencilerden oluşmakta, yüzde 18,5'i 26 ile 30 arasındaki öğrencilerden oluşmakta, yüzde 15'i ise 31 ila 35 arasındaki öğrencilerden oluşmakta. Biraz önce geçti bu konu, 'yaklaşık en az 37 ile 57 arasında öğrenci var.' denildi. Bu şekilde bir noktamız var." dedi. Kanun teklifinin madde sayısının az olmasına yönelik eleştirileri anımsatan Şensoy, burada belirtilmeyen birtakım hususların Devlet Memurları Kanunu'nda yer aldığını söyledi. Konuşmalarda aile bütünlüğünden de bahsedildiğini dile getiren Şensoy, "Aile bütünlüğüyle ilgili eşlerin ikisi birden kadroluysa zaten problem yok yani özür atamalarıyla bir şekilde bu gerçekleşiyor ancak eşlerden birisi sözleşmeli, diğeri kadroluysa kadrolu olan eşinin sözleşmeli olduğu yere tayinini yaptırabiliyor; sadece burada, sözleşmeli olan, kadrolu olan eşinin olduğu yere geçiş yapamıyor ama her ikisi de sözleşmeliyse şu anda bununla ilgili herhangi bir geçiş söz konusu değil." diye konuştu. Şensoy, "Bilinsin ki tüm öğretmen, eğitim camiası bu toplantıdan çıkacak olan sonucu bekliyor. Komisyon üyelerimize, sendikalarımıza, paydaşlarımıza, ilgili Bakanlık çalışanlarına süreçte verdikleri desteklerden dolayı tekrar teşekkür ediyoruz." dedi.4-C Sınıfı öğrencilerimiz Görsel Sanatlar dersinde renkli Abeslang(dil çubuğu)kullanarak masa,sandalye ve oturak yaptılar.
3-C Sınıfı olarak Ocak ayı Değerler Eğitimi konumuz SEVGİ ve SAYGI. Okul panomuzu da hazırladık.
Ock
Virüse karşı birlikte mücadele ediyoruz.
Virüse karşı birlikte mücadele ediyoruz
COVID-19
1988 yılı okulumuz Kurucu Müdürü Mehmet Akif Yılmaz i okulumuza davet ettik. Okulun yapılışı ve açılması aşamasında kendisinden bilgiler aldik
1/E sınıfı öğrencileri olarak, serbest etkinlik dersinde ,atık malzemeleri kullanarak kalemlik ve üç boyutlu resim çalışmaları yaptık
2/B sınıfı Matematik dersinde geometrik şekiller konusunu boyama,kesme ve yapıştırma etkinliğiyle işlediler.Yaparak yaşayarak öğrenme yöntemiyle hem daha kolay,hem de kalıcı öğrenmeye ulaştılar.
2/B sınıfı öğrencileri Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde okul bahçesinde Mendil Kapmaca Oyunu oynamak eğlendiler.